Rekonstrukce a dostavba areálu firmy Steel Partner
REALIZACE
Původně rodinný dům s rozsáhlým pozemkem, situovaný na rušné křižovatce v Ostravě-Porubě, byl upraven pro potřeby firmy Stell Partner a doplněn o nový objekt s multifunkčním využitím, určený ...
Rekonstrukce nádražní budovy a restaurace Poděbrady
REALIZACE
Jedna z prvních funkcionalistických nádražních budov na našem území, navíc nedávno prolášena za kulturní památku, se v roce 2015 dočkala částečné rekonstrukce. Záměr byl jasný - částečně ...
Obytná zóna K Lukavici
REALIZACE
Projekt představuje 18 řadových nízkoenergetických rodinných domů s kompletní novou dopravní a technickou infrastrukturou. Rodinné domy jsou koncipovány ve dvou velikostních kategoriích 4+kk a 5+kk.

SOFTWARE

TWINMOTION 2015 - vizualizace & virtuální realita

[9.10.2015] Twinmotion je program pro interaktivní vizualizaci projektů v dynamickém prostředí, různých souvislostech a z různých úhlů pohledu. Kromě toho lze během několika sekund exportovat obrázky a videa pozoruhodné kvality. Program se zaměřuje na architekturu, urbanismus a krajinářství.

Twinmotiom načítá projekty z aktuálně nejpoužívanějších konstrukčních programů (ArchiCAD, Revit, SketchUp, Allplan, Rhino, …) a díky svému výkonu z nich vytvořit unikátní 3D simulace. Zjednodušuje plánování, dokáže projekt přesvědčivě vysvětlit a prodat. Je nástrojem pro to, aby strategická rozhodnutí šla naproti efektivní realizaci. Twinmotion dokáže v reálném čase simulovat účinky větru, pohyb mraků či déšť. Twinmotion umožňuje velmi snadné modelování terénu včetně vodních ploch, vytváření krajiny včetně vegetace i simulaci městského života (umístění pohybujících se osob a vozidel). Twinmotion si poradí do nejmenšího detailu se všemi projekty, včetně rozsáhlých infrastrukturálních komplexů jako jsou letiště, nádraží a nákupní centra. (Obr. 1)

Postup práce

Twinmotion je schopen načítat velké množství 3D formátů (FBX, DWG, DAE, SKP, C4D, LI3), různá data lze spojit do jedné Twinmotion scény. Načtené modely lze v případě jejich změny jednoduše aktualizovat a zároveň zachovat všechny úpravy a nastavení, které jste provedli v prostředí Twinmotion. Scénu lze navíc vylepšit připojením obrázků (DDS, PNG, PSD, JPG, TGA) a videí (MP4, AVI, OGV, WMV, FLV, MOV, DIVX, MPG, MPEG). (Obr. 2)

Vytvoření Twinmotion scény je rychlé a jednoduché, všechny parametry můžete nastavit pomocí jednoduchých funkcí. Nebe, typ mraků, mlha, déšť, sníh, vítr a jeho vliv na vegetaci – výsledek každého nastavení se projevuje v náhledovém okně v reálném čase. (Obr. 3)

Twinmotion nabízí široký výběr materiálů, jejichž zobrazení se přizpůsobuje denní době. Nastavovat lze parametry, jako jsou UV rozsah, neprůhlednost, osvětlení nebo jas (možné jsou tři druhy odrazu). Reálnost scény dotvářejí efekty mapy hrbolatosti simulující nerovnosti povrchu objektů. Prohlubně v terénu lze snadno zalít vodou a nastavit její zvlnění, barvu či odraz světla. Pozice slunce odpovídá nastavenému času, zeměpisným souřadnicím a orientaci serveru projektu, scénu můžete doladit nastavením jasu, stínů či optických vlastností čočky kamery. (Obr. 4)

K dispozici je více než 500 stafážních objektů roztříděných do tematických kategorii. Pro osvětlení scény je k dispozici široká škála nastavitelných světelných zdrojů včetně IES světel se schopností importovat vlastní soubory IES. Přednastavené typy krajiny a terénu (poušť, hory) lze tvarovat funkcí zatlačit/vytáhnout v různých velikostech a tvarech. Nástrojem Malování můžete povrchům přiřadit textury, např. skála, písek nebo zemina. Výsledný model je neuvěřitelně přesvědčivý. (Obr. 5)

Pomocí funkce Štětec lze vytvořit les na vymezené oblasti. Vyberte a nastavte dřeviny, jejich velikosti a hustotu. Veškerá vegetace je animovaná, stromy i stébla trávy reagují na vítr a přizpůsobují se ročním obdobím. K dispozici jsou skály a kamenité plochy i 3D modely zelených stěn. (Obr. 6)

Nastavení dráhy pohybu osob i vozidel je otázkou několika málo kliknutí. Na trajektorii ve tvaru Bézierovy křivky můžete přiřadit typ animovaných postav (byznys, volný čas, mix) či upravit počet jízdních pruhů, hustotu a rychlost vozidel. Můžete upravit i nastavení modelů vozidel (dálková světla, cestující, barva). (Obr. 7)

Parametry finálního výstupu nastavíte podobně jako klasický fotoaparát. Ohnisková vzdálenost, vinětace a případné odchylky objektivu. Výsledek dále můžete upravit pomocí postprocesů – můžete změnit barevné tónování scény, vygenerovat architektonický bílý model, či aplikovat filtry jako jsou black&white nebo skica. Pomocí intuitivního editoru kamery lze označit klíčové snímky animace. Součástí nastavení jsou atmosférické efekty, vlastnosti čočky, rozlišení a poměr stran zobrazovacího okna. Video prezentace lze uložit ve formátech MP4 a WMV (H.264) i jako 3D; obrázky jsou ve formátu PNG.

Jan Beneš
 


 
 
Aktuality o informačních technologiích a architektuře vychází od roku 1999.
Vydává Centrum pro podporu počítačové grafiky ČR s.r.o. ve spolupráci s earch.cz
 
© Copyright 2007 - 2012 Centrum pro podporu počítačové grafiky s.r.o. a earch.cz. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.