Rekonstrukce a dostavba areálu firmy Steel Partner
REALIZACE
Původně rodinný dům s rozsáhlým pozemkem, situovaný na rušné křižovatce v Ostravě-Porubě, byl upraven pro potřeby firmy Stell Partner a doplněn o nový objekt s multifunkčním využitím, určený ...
Rekonstrukce nádražní budovy a restaurace Poděbrady
REALIZACE
Jedna z prvních funkcionalistických nádražních budov na našem území, navíc nedávno prolášena za kulturní památku, se v roce 2015 dočkala částečné rekonstrukce. Záměr byl jasný - částečně ...
Obytná zóna K Lukavici
REALIZACE
Projekt představuje 18 řadových nízkoenergetických rodinných domů s kompletní novou dopravní a technickou infrastrukturou. Rodinné domy jsou koncipovány ve dvou velikostních kategoriích 4+kk a 5+kk.

KNIHOVNY

Artlantis 5: Abvent přináší revoluční uživatelské rozhraní

[15.1.2014] Artlantis je vizualizační program svými funkcemi a nástroji zaměřený na architekturu a design a svým ovládáním určený do rukou architektů, nikoli profesionálních vizualizátorů.

Hlavními kritérii kvality jsou pro vývojáře, firmu Abvent, jednoduchost ovládání, co nejkratší čas pro nastavení projektu a rychlost výpočtu. Důležitá je i (fyzikální) přesnost výsledných rendrů, ovšem ta nesmí mít negativní vliv na předchozí hlediska. Proto Artlantis nabízí rozšiřující zásuvný modul s enginem Maxwell Render. Artlantis 5 na těchto zásadách nic nemění. Má ovšem zcela nové uživatelské rozhraní.

Uživatelské rozhraní

Uživatelské rozhraní Artlantis 5 bylo zcela přepracováno tak, aby program dokázal maximálně využít rozlišení monitoru a aby počet kliknutí potřebných pro přístup k požadované funkci byl co nejmenší. Interface je plně standardizovaný dle MacOS a Windows, je založen na jednom nastavitelném pracovním okně. Inspektoři jsou seskupeni v horní části obrazovky, seznamy nalevo a katalog dole, prostor pro pracovní náhled je mnohem větší. (Obr. 1)

Pohledy

Každému pohledu (kameře) jsou přiřazeny nekonečný terén s definovanou výškou a materiálem a popředí a pozadí obrazu. Manipulace, změna velikosti a nastavení barvy popředí a pozadí je snadnější než kdykoli předtím. Pohyb ve 2D schematickém okně je přehlednější díky zobrazování řezu ve výšce kamery a zobrazení textur.

Média

Materiály a stafážní objekty zásadně ovlivňují výslednou vizualizaci. Práce s katalogy médií je rychlá a efektivní. Katalogy jsou organizovány do kategorií a podkategorií, výběr správného média je opravdu rychlý. Artlantis 5 zahrnuje nové shadery. Některé z nich mají další parametry, jako jsou reliéf nebo simulace přirozených povrchů typu tráva a voda. (Obr. 2) Zcela přepracovaný je přístup k médiím. Do Artlantis 5 je implementován InApp Media Store s více než 5000 objekty a shadery. Ty lze on-line zakoupit a stáhnout, program je automaticky zatřídí. Artlantis 5 zahrnuje konventor médií, uživatelé předchozích verzí mohou převést své vlastní katalogy. (Obr. 3) Manipulace se shadery a texturami v okně náhledu nebo ve 2D schematickém okně je optimalizována. Jeden ovladač je umožňuje přesunout, změnit velikost a otočit. Přichycení shaderu nebo textury na geometrii modelu se děje klávesovou zkratkou, obdobně se pracuje s objekty.

Světla

Zdroje světla lze upravovat přímo v okně náhledu nebo ve schematickém 2D okně díky "vertikálním vodítkům". "Objemový" účinek nasvícení scény lze dosáhnout volumetrickými světly. Azimut a výšku slunce lze nastavovat manuálně prostřednictvím inspektora. Lze pracovat s efektem světla pronikajícího tmou ("god rays"). Pro následné úpravy, např. ve Photoshopu, lze tyto efekty uložit do samostatných vrstev PSD dokumentů. (Obr. 4)

iVisit 3D (pouze Artlantis Studio)

Kromě panoramat dokáže iVisit 3D Artlantisu 5 vytvářet VR objekty. Kvalita zobrazení panoramat i objektů je výrazně vyšší. Pro sdílení tohoto typu prezentací na mobilních zařízeních jsou k dispozici aplikace pro Android na Google Play a iOS na AppStore. Práce s více uzlovými panoramaty je zjednodušena díky dvěma typům navigačních metod. Buď je zafixován pohled kamery podle dráhy nebo je v každém uzlu nastaven výchozí pohled. Grafika zobrazující nastavení je přehlednější. Mezi uzly lze přecházet i v okně náhledu.

Animace (pouze Artlantis Studio)

Dialogové okno Časová osa bylo optimalizováno s cílem zajistit opravdu přesné nastavení všech událostí. Každý animovaný objekt nebo vlastnost se nyní prezentuje jako dráha a jako hierarchický seznam. Klíčové snímky se automaticky přichycují k magnetickým vodítkům, což zajišťuje synchronizaci sekvencí. K dispozici jsou nové objekty animované postavy.

Systémové požadavky

minimum
Intel® Dual-Core Duo 2.66 GHz
RAM: 4 GB pro 32-bit nebo 6 GB pro 64-bit
OS: Mac OS X 10.6.8, Windows Vista
grafická karta: 512 MB, OpenGL kompatibilní (integrovaný grafický chipset není podporován)

doporučeno
Intel® Core i7, 4+ Core
RAM: 8 GB pro 32-bit nebo 16 GB pro 64-bit
OS: Mac OS X 10.8, Windows 7 nebo 8 (64-bit)
grafická karta: 1 GB, OpenGL kompatibilní

Artlantis, licence Trial a EDU, jsou k dispozici ke stažení zdarma z MyArchiCAD.com a z www.Artlantis.com.
Michal Hájek
 


 
 
Aktuality o informačních technologiích a architektuře vychází od roku 1999.
Vydává Centrum pro podporu počítačové grafiky ČR s.r.o. ve spolupráci s earch.cz
 
© Copyright 2007 - 2012 Centrum pro podporu počítačové grafiky s.r.o. a earch.cz. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.